Thursday, January 31

Phototherapy

Luqman dah 3 wks +
bila tgk2 kalendar rasa dkt je 7/3 tu..sekejap je dah nak kena masuk keje blk..hmmm

tempoh berpantang mmg sgt bosan ok..paling xthn pantang mkn la..apa lg
xkuar rmh ok lg sbb blh tgk tv..surf internet
nasib kat sini xde org nak berebut..cuma laptop kena berebut ngan eesya..asik tgk upin ipin ulang2

teringat masa pantang safi dulu, 2005...nak tgk tv xleh..internet xde..mati kutu..xtau nak buat apa..terasa 1 hari tu amat panjang..seksa btl..

4 kakak xde yg kena duk bwh lampu sbb jaundis..luqman sorg je lalui pengalaman tu
hari ke3 discharge doktor dah nampak kuning..so dia refer pada pediatrik

Luqman jumpa Dr.Kishore, Paed KPJ Tawakkal
kena duk bwh lampu 2 hr..

utk phototherapy ni baby kena admit di nursery..xperlu masuk wad knk2 sbb 24 jam dia tidur bwh lampu tu..ibu xperlu tunggu..kalo nak tngu pun blh..bayar je la 1 katil..

so..minggu pertama berpantang adalah ulang alik ke hosp..
pegi klinik pakar pg jumaat..admit tgh hari..discharge tgh hari ahad..

 amik gambar dr ruang menunggu dpn klinik pakar knk2


gambar kenangan duk bwh lampu biru..


kat nursery cuma ibu bapa blh masuk..so sabtu ahad terpaksa bwk bdk2 berkampung kat ruang menunggu..xde org nak jg kat umah..
sian diorg nak tgk adik xblh..



2 comments:

ANISRAHIM said...

Baby kuning ke kak? kecik2 lagi anak akak, 5 org ye? :)

sue said...

haah..kecik2 jg sekali harung..hehe